tahu

by 5/13/2015 12:07:00 PM 0 comments
aku takkan tipu.
tentang keberadaan aku. 
kalau kau mencari syahera yang dulu kau kenali, maaf.
dia telah meninggal.
jiwanya hilang ditelan waktu hitam.
yang tinggal hanya jasad luka berparut dikelar kenyataan.
kalau kau mencari syahera yang dulu kau rindui, maaf.
dia telah reput.
hatinya hancur dilanyak peritnya kecewa.
ramai bertanya..
"apa yang kau runsingkan?"
hidup ini mudah, 
--kata kau.
mudah bagi kau yang otaknya dilindungi cahaya girang gilang gemilang.
mudah bagi kau yang otaknya tidak sesempit aku
mudah bagi kau yang hatinya tidak sekecil aku...
aku sedari kecil..
yang mendakapku hanya kegelapan.
yang bersahabat denganku hanya kesunyian.
yang selalu mendukungku hanya keperitan.
kalau aku buka segala pekung di dada..
kau bakal tahu diri ini telah roboh lama
roboh tanpa boleh dibina semula. 
jadi apa yang aku runsingkan?
aku runsingkan AKU
aku yang tidak tahu siapa aku.

kashaa

Developer

Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Curabitur blandit tempus porttitor. Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor.

0 comments: